• Welcome to Opera

    Welcome to a new creative world

PROFILE


The word ‘opera’ comes from Latin and means activity, commitment, or achievement.

In this spirit Opera Italia was founded in 1994 in the province of Padua, in north-east Italy, an area famous for combining perseverance and inspiration.

Opera Italia is a factory of ideas, a library of experience and methods, which offers its professional services in the areas of style and product development, marketing, licensing, and organisational change.

We have extensive experience and skills from all across the fashion sector: apparel, leather goods and luggage, footwear, jewellery, watches, glasses and household items.

We have four particular areas of expertise:

  • Research, study and development of collections
  • Market analysis and the acquisition of new clients
  • Licensing and co-branding projects
  • Organisational development

Opera Italia helps you decide what direction to go in, how to get there, who to go with and what to sell. Our highly professional team works with passion and integrity, respectful of deadlines and the commitments they have undertaken.

Our key strengths are: forging long-term relationships, our expertise, and combining our creativity with our experience.


VISIONE


Build together

A future where our clients have an organisational culture and systems that allow creativity and innovation to flourish.


MISSIONE


Made with Opera

To always be a wellspring of ideas, a dedicated group who forge and develop new business opportunities.


VALUES


Integrity, creativity, passion and belonging… on the path to excellence

Opera Italia believes that success arises from continuous and controlled work over time, built on the solid foundations of reciprocal collaboration and shared objectives that are both clear and achievable. Innovation is not sporadic but the fruit of the constant labour of a group of people who love their work. The client is an integral element: we collaborate, compare thoughts and plan projects together.


TEAM


Professionalità e competenza

Opera Italia riunisce un team di quindici persone con esperienze e competenze manageriali diverse che contribuiscono alla nascita e al successo di progetti commerciali innovativi, collaborando in modo concreto ed esclusivo con il cliente.

Giuseppe Sovilla

Founder

È il cuore pulsante, la mente fondatrice di Opera Italia. Esperto di marketing e licensing. Grande comunicatore, il suo motto è “Proposte non problemi”. Si dedica alle relazioni pubbliche fin da giovane. Ha ricoperto ruoli di incarico come direttore prodotto e marketing in grandi realtà aziendali italiane. E’ un entusiasta, lavora con metodo acquisito in anni di relazioni e viaggi. Crede che le idee vadano alimentate giornalmente e fa di tutto perché ciò accada. Non rinuncerebbe mai ai suoi libri e alle passeggiate con i suoi cani.

Luisa De Santi

Creative Partner

Ha iniziato giovanissima come sarta e prototipista in una realtà artigianale veneta e successivamente si è formata come direttore creativo e product manager in importanti aziende di moda. Oggi, in Opera Italia, cura lo stile di clienti internazionali nel settore dell’abbigliamento e accessori. La creatività e la ricerca continua sono protagonisti del suo dna. Non molla mai ed è sempre in viaggio.

Maristella Valente

Marketing Partner

È la perfezionista del gruppo. Cresciuta professionalmente con Opera Italia fin dalla sua fondazione nel 1994, dopo un’esperienza pluriennale nell’area prodotto in una prestigiosa azienda. La sua figura ha il delicato ruolo chiave di coordinamento delle attività commerciali e di marketing. Adora viaggiare, scoprire culture diverse ed è alla continua ricerca del bello.


Opera Italia Srl
Via Armedola, 22
35010 San Pietro in Gù (PD) Italy
T. +39 049 9430386
progetti@operaitalia.it

Iscr. Reg. Impr. 01849570039
R.E.A. PD - 331823
C.F./P.I. IT01849570039
Cap. Soc. € 10.400,00 i.v.

Privacy Policy
Cookie Policy